Żeby strona internetowa pełniła rolę wizytówki danej firmy, musi trafiać do ludzi. W odróżnieniu jednak od papierowej wizytówki, nie da się jej wręczyć podczas osobistego spotkania. W świecie internetu to wszystko działa nieco inaczej. Aby wizytówka docierała do innych ludzi, musi być widoczna.
A za tę widoczność odpowiada kilka czynników. Jednym nich jest obecność adresu strony na innych portalach. I tu ważną rolę odgrywają katalogi firm. Mówiąc najprościej są to bardzo specyficzne platformy internetowe, gdzie właściciele stron mogą opisać krótko swoją działalność, pozostawiając podlinkowany adres swojej strony. Znajdujące się tam wpisy są podzielone na kategorie związane z branżami, w jakich dane firmy świadczą usługi. Dzięki temu potencjalny klient łatwiej na daną firmę trafia.
Ale czy wszystkie katalogi warto są uwagi? Absolutnie, nie. Ich duża ilość sprawiła, że niektóre nie kładą nacisku na jakość. Zamieszczanie na nich własnej wizytówki staje się tym samym stratą czasu. Tylko mocne katalogi stron są miejscami, w których warto się reklamować. Pytanie tylko, jak takie katalogi rozpoznać. I tu z pomocą przychodzą specjaliści od reklamy internetowej. Nie tylko zajmują się selekcją katalogów, ale często też tworzą specjalne listy. Opracowany przez fachowca spis katalogów stron często dostępny jest na jego blogu.
Można wejść, zapoznać się z treścią i znaleźć katalogi najlepsze. A jeśli ktoś woli nie zabierać się samodzielnie za promocję, może poprosić fachowca, aby ten w ogóle zajął się wszystkim. Wtedy wypromowanie strony będzie nie tylko szybkie, ale te skuteczne na długi czas.