Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych za pomocą tekstów SEO to nadal najpopularniejszy sposób na poprawienie ruchu na stronie internetowej. Nie wszyscy zdają sobie jednak sprawę, że nie jest to jedyny sposób, by pomnożyć liczbę odwiedzin naszej witryny. Kolejnymi metodami na zwiększenie popularności w sieci są takie funkcjonalności, jak Google AdSense, featured snippets czy kampania AdWords. Dziś przyjrzymy się temu ostatniemu rozwiązaniu.
Google AdWords to płatna usługa oferowana przez potentata z Mountain View. W praktyce polega ona na wykupieniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce dla danych słów kluczowych tak, aby konkurencja, niezależnie od starań podejmowanych przez specjalistów od SEO, nie była w stanie ukazać się w wynikach wyszukiwania na lepszej pozycji od naszej witryny. Jest to najbardziej bezpośrednia i kosztowna opcja zwiększenia ruchu na stronie, jednak odpowiednio wykorzystana i połączona z ogólną optymalizacją strony pod kątem działania wyszukiwarek internetowych potrafi zdziałać istne cuda. Płacąc regularnie za wysoką pozycję w wyszukiwarce dla danych słów kluczowych jesteśmy w stanie wygenerować kilkukrotnie większy ruch niż przed rozpoczęciem kampanii, dzięki czemu jesteśmy zawsze o krok przed konkurencją. Warto pamiętać jednak, że prowadzenie kampanii AdWords wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, dlatego najlepiej powierzyć tę usługę ekspertom. Na przykład z agencji SEM: euro-seo.pl/adwords.
Google AdWords to doskonały pomysł przede wszystkim dla znanych portali oraz stron dużych przedsiębiorstw, które nie boją się zainwestować, by w przyszłości wyciągnąć wymierne korzyści. Początkowo wydaje się, że jest to pułapka – kolejne zobowiązanie finansowe z którego nie będziemy w stanie się wyplątać. Jednak z czasem może okazać się, że dzięki kampanii nasza witryna zyskała tak dużą popularność, że nie musimy już obawiać się o pozycję w wyszukiwarce, nawet bez dodatkowych opłat czy optymalizacji.