W marketingu nadal bardzo istotą rolę odgrywa, nie tylko reklama internetowa, ale również ta skierowana do klienta indywidualnego. Bardzo popularnym chwytem marketingowym stało się wręczanie drobnych upominków dla klientów. Tego typu prezent jest genialnym rozwiązaniem, które pomoże nam w osiągnięciu naszego celu podczas negocjacji z klientem.
Do najpopularniejszych upominków należą długopisy, ołówki, notesy oraz słodycze reklamowe. Psycholodzy twierdzą, że w momencie, kiedy jesteśmy przez kogoś obdarowani, nawet długopisem, włącza się w nas poczucie winy. Skoro my sami nie mamy przygotowanego dla drugiej strony prezentu, to chcemy odwdzięczyć się w inny sposób. Tym innym sposobem są najczęściej ustępstwa z naszej strony w podpisywanej umowie. To jest właśnie prawdziwym celem, każdego przedsiębiorstwa we wręczaniu nam drobnego upominku.
Ma on dla nas, jako przedsiębiorcy przynieść olbrzymie korzyści związane z dobrym podpisaniem umowy. Słodycze z logo naszej firmy są też bardzo często wykorzystywane w inny sposób. Ostatnio coraz więcej sklepów internetowych w zamówieniach, jako drobny upominek, dodaje cukierki reklamowe. Są to najczęściej sklepy, które są skierowane do kobiet. Pięknie zapakowany prezent oraz gratisowy cukierek jest najszybszą drogą do tego, aby klientka, przy następnym swoim zamówieniu, wybrała nasz sklep ponownie. Kobiety wolą dostać swoją paczkę w formie pięknie zapakowanego prezentu. Taka przesyłka na długo zostanie im w pamięci, dzięki czemu nasza firma zyska stałego klienta. Warto również wspomnieć o tym, że najpiękniejsze paczki najczęściej trafiają na Instagram. Co oznacza, że kawałek ładnego papieru do pakowania prezentów i cukierek z logo może stać się reklamą, którą zobaczą setki, jeśli nie tysiące internautek Warto zadbać również o jakość cukierka, aby trafił w gusta większości naszych klientów.